Avslut på fastan

Glömde skriva avslut på fastan igår kväll, var så trött och ville lägga mig tidigt..

Men nu var höstens fasta avklarat iaf..=) Känns riktigt skönt.

Nu gäller det bara ta det lungt med mat så man inte chockar kroppen.. Soppa är något jag ska köra med i början iaf. Men bara man trappar upp försiktigt.
Kött är något man ska vänta med ett tag, det är rätt starkt för magen det.
Förra gången vänta jag ytligare än vecka med att äta riktigt, åt lite yoghurt bara. Vart tok bra resultat då. Men nu tänker jag testa att äta tidigare, pågrund av att jag är tok stressad och behöver fixa massa saker och därför behöver bli klar med fastan tidigare. Få se om det blir sämre eller inte.
Ibland må man ju testa sig fram..=)


Tänkte för de som är intresserad av att testa längre ..

Fastedag 8-14:

 

Denna tid brukar kännas ännu lättare, du känner dig lugn och upprymd på en gång. Efter 10 dar så brukar kroppen rensat ut en hel del av dess toxiner. Därför föreslår många att det kan vara bra att fasta så här länge. Dessutom brukar nedbrytningen av proteinförrådet att avta efter ca 10 dar. Fastar du upp mot 12 - 14 dar så har du genomgått en ordentlig fasta som kommer fungera som en perfekt starter till bättre hälsa.

 

För er som ska testa... Lycka till.. och lyssna på din kropp =)

(var sista inlägg om fasta, nu blir det vanlig bloggning framöver)


Kommentarer
Postat av: Minna

Känns det skönt att det är över? =) Är ganska impnerad över att du klarat det! Kram

2009-08-31 @ 11:18:48
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Jim

Du är dum i huvet, "vattenfasta", "gifter i kroppen"... vilken värld lever du i?

2009-09-01 @ 20:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0