Dag 3 med bara vatten

En sak jag börjat fundera på nu.. alla som tycker det här är skitfarlig.. har ni aldrig haft magsjuka? då lever man på bara vatten och man dör ändå inte! =)
Då överlever man utan mat några dagar.. Jag bruakr inte kunna få i mig en ändå mat bit då.
När jag var magsjuk flera dagar var jag väldigt liten, om man klara sig som liten tror jag verkligen man kan överleva nu också..=)

jaja.. imorse vakna jag med lite små illa mående, fast kroppen var ändå pigg kan man säga. Hade tok sring i benen, ville egentligen bara ut och kuta..=) Så brukar jag väl ändå inte känna mig när jag är nyvaken annars..=)
Har känt någon slags sug på vårrullar ett tag, hehe fast det gick över..


Till en M som håller på att skriver.. som svara till Z..
Visst är det ingen bra om kroppen inte få i sig näring alls.. Men att få i sig näring betyder inte bara att äta hela tiden.. Vi lagrar jätte mycke i kroppen som man kan använda när man inte äter..
Tror du att allt du har ätiti har du lagrat upp på en gång..? nej din kropp sparar..

Vi människor blev gjord så för att förr i tiden var inte mat på bordet självklart, kroppen sprade för "svårare tider"

Vi männsikor är inte så känslig som ni tur, man dör inte av att inte äta nåndag..=)
Är inte våran kropp fantastiskt ändå?

Eller är det bara jag som har en ovanlig super kropp då eftersom tydligen jag kan klara det här men enligt er inte andra människor.. haha ja man kanske ska börja känna sig stolt ;)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nä, det där med vattnet har jag inte tänkt på förr, men det är kanske för att jag inte har magsjuka så ofta!



Men det är ju faktiskt sant.

Det finns ju en människa som har levt hela sitt liv på bara ost, och en annan som bara levt på frukter.



Har jag hört i alla fall!

2009-08-26 @ 12:56:58
URL: http://jenniferhellbom.blogspot.com/
Postat av: pär

Självklart dör man inte av att ha levt på vatten några dagar. Men går det längre än så, då brukar det oftast innebära sjukhus och näringsdropp.



De gånger jag har haft magsjuka har jag kört på blåbärssoppa.

2009-08-26 @ 13:33:49
Postat av: M

Klart man inte ska äta hela tiden.

Jag vet att man har reserver, men jätte mycke?

vart har du hört det?

Jag vet att man inte dör av att inte äta på nån dag.

Du läser på en sida där det står att det är bra med vattenfasta, men du läser inget om alla dina organ som blir drabbad, vad som händer med dom efter svält. Läser du på så märker du snart att du förorenar mer än du renar på vattendiet.



Du vill få ut "gifterna" men du gör inte ens som dom rekomenderar på sidan du läser på.



Du gör vad du vill med din kropp.

Stora tidningar som tex. iFORM rekommendera inte denna sorts fasta.

2009-08-26 @ 14:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0