De flesta svenskar borde inte få ha kvar sitt körkort.

Tycker det är helt konstigt hur folk beter sig i trafiken, av alla bilförare man ser på en dag tycker jag nästan 30-40% av dem borde bli av med körkortet.
I trafiken är ett av det farligaste stället man kan befinna sig och ändå är det en vardag för folk. Tänk alla som omkommer i trafiken, tänk hur den siffran skulle minskas ner om folk skärper sig i trafiken eller att dem här 30-40% folket skulle bli av med körkortet.
De flesta har kört bil i hela sitt liv till jobbet från jobbet varje dag, för de flesta har de aldrig hänt något så de bli för bekväm i sin bil. Det är väldigt farligt att folk inte har mer respekt, någon dag kan det hända när man minst anar det.

Det jag mest stör mig på folk som kör så illa är att de inte tänker på andra. Att de riskerar sitt eget liv är en sak, de får ju skylla sig lite själv. Men att de offrar ju faktisk alla andra också, andra som kör och andra som är vid trafiken.


Idag gick jag till konsum utanför oss för att handla frukost, svängen där på bergsgatan med ett övergångsställe är livsfarlig att gå över.
Jag har lärt mig det nu att om man så mycket som hör en bil långt borta så ska man inte gå över.
När jag skulle hem så hörde jag en bil men såg ingen så jag stanna ändå. Tur som va för bakom kurvan kom en ung kille i en bil så körde långt över hastighetsgränsen, han skulle inte ha en chans att stanna om jag hade börjat gått över.

Det värsta är att de är inte ovanligt, så här är det nästan varje gång man gå till konsum.
Flera gången på andra ställen folk skiter i övergångsställen och kör full fart genom just när folk ska gå över.
En gång i sommar jag fick  ta tag i min syrra just när hon skulle gå över, för att en tant i 40-50 års åldern med sin dotter i bilen vid 12års åldern ville inte stanna. Den här tanten såg oss klart och tydligt men hon ville väl chansa, fredag eftermiddag så hon ville väl skynda sig hem och göra helg säkert.

Men hur i helvete kan man göra en chansning när det gäller folks liv? Hon chansa inte bara för mig och min syrras liv utan hon chansa att hennes dotter (om det nu var det) skulle få uppleva något som hon kanske aldrig skulle glömma och må dåligt över.
Hur tänkte den här kärringen egentligen?

Saker som jag tycker är självklart!!!

Man Stannar vid ett övergångs ställe om någon ska över! Speciellt om de redan är på väg över!

Man har inte gasen i botten i en kurva om man inte vet vad som är bakom, kan vara någon person på vägen.

Det självklaraste, Man varken chansar eller leker med folks liv i trafiken

Polisen måste börja ha mer koll ute i trafiken tycker jag, kanske inskaffa hårdare straff också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0