fasta dag 5.. Värsta saken med fasta

Det värsta med fastan tycker jag är att man blir så himla utråkad.
Man behöver sova mycke mindre under en fasta, så dagarna bli väldigt långa. Jag är sprallig i kroppen hela tiden så att slå sig i ro och kika på tv går inte.
Vill inte ut och träffa folk direkt, när jag fastar vill jag vara hemma med mjukiskläder bara..=)

Idag har jag städat lite i skåpen i köket, ska fortsätta med det sen också.. Ska försöka ta tag i hela lägenheten, rensa skåp och slänga skit.

Men det känns tråkigt när man byter rutiner ibland.
En vanlig dag startar jag alltid med en frukost framför datorn och kollar på Våra bästa åt som jag laddat ner kvällen innan.
På kvällen gör vi alltid orning middag och tar med till vardagsrummet, fixar en film och kikar på sålänge.
Men nu klarar jag inte av att se på filmer och sånt..


Den näst värsta saken med fasta att man får folk emot sig.. men det är nog typiskt jämtland.
Näe här ska man va en typisk jämte. Äta älgkött, päran (potatis för de som inte är härifrån) , dricka HB, röka cigg, snus är väl ett stort plus.. Annars kommer folk att hacka på dig.. Folk här uppe kan inte tåla att någon annan har ett helt annat levnad sätt och tror på något annat..:p ( ta det med lite ironi, har ju en del läsare som inte tål något) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0