fastadag 2.. vad händer egentligen?

Fastedag 2-4:

 

Kroppen fortsätter att ta energi från fettdepåerna främst. Under dessa dar brukar de största reningsreaktionerna komma. Trötthet, tröghet, huvudverk, muskelont och frusenhet är vanliga. Beläggning på tungan och i munnen är vanligt. Blodsockerhalten sänks och ställer in sig på en miniminivå. Hungerskänslorna avtar allt eftersom. Kroppen fortsätter att använda fettdepåerna som energikälla. Du forsätter och minskar ner i vikt

 

Hur det har varit för mig

Trötthet känner jag av till och från, fast jag är piggare än vad jag är när jag äter iaf..=) tröghet? hmm jo kanske, Fick hålla på att försvara mig idag mot 4stycken samtidigt, allt kändes snörrigt då kan jag säga.
 Kanske ska följa ett råd jag fick idag "du ska inte försvara dig, kör din egen stil. Det är ändå andra som är dum om dem inte kan föstå att det faktiskt hjälps för dig"
Me tanke på att det här var en familjemedlem, min familj är faktiskt hälsosam. Kan mycke om träning och kost, om dem tycker detta är farligt så hade dem nog försökt stoppat mig..

Huvudvärk fick jag ändast när folk var lite jävliga, annars inge problem med det..=) Börjar bli lite stel i axlar men fort man rör sig går det, men så är det ju annars också.

Idag har jag bara svettas, inte frusit =) man känner riktigt hur gifterna lämnar än och det är en udnerbar känsla som inte går att beskriva för någon som aldrig testat..

Fortfarande ingen hunger, hmm börjar avta? började ju aldrig äns.. jaja..

Förra gången blev jag extremt socker sugen vid den här tiden, känner inge sånn heller.. Jag är verkligen inte sugen på något..

Vikt kan jag inte säga något om eftersom jag vägde mig aldrig före och har inte gjort det nu, jag gör inte det här för att banta för dem som tror det.. Sen märkte jag iaf förra gången, kanske gick ner max 1kg under fastan. Men efter, gick ner hur mycke som helst när jag börja åt igen, hade förbättrat förbrännigen skit bra..=) En annan bra sak med fasta..=)

Men en sak jag märkt är att jag börjar få utslag, fast det är rätt så normalt. Jag svettas ut gifter genom huden. De försvinner efter fastan så =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0