Fastadag3 vad händer?

Fastedag 2-4:

 (samma som igår)

Kroppen fortsätter att ta energi från fettdepåerna främst. Under dessa dar brukar de största reningsreaktionerna komma. Trötthet, tröghet, huvudverk, muskelont och frusenhet är vanliga. Beläggning på tungan och i munnen är vanligt. Blodsockerhalten sänks och ställer in sig på en miniminivå. Hungerskänslorna avtar allt eftersom. Kroppen fortsätter att använda fettdepåerna som energikälla. Du forsätter och minska i vikt.

 

vad som hänt för mig

illa mående har hänt idag på morgonen.. fått legat i dag för jag mått illa. Men sen tog jag ut och gick, vi hälsa på Elin en sväng.

Sen när man kom hem mådde man bygge bättre, nu är jag otroligt pigg..=)

Mycke mer har väl inte hänt idag som jag kan komma på..

 


Till er som är intresserad och vill testa...=)
En sak som är jätte viktigt under fasta.. Drick mycke vatten, mycke mer än vanligt.. Har sagt det förut med det är värt att påminna folk som är intresserad.
Jag brukar ha svårt att dricka vatten under illamående så jag har druckit aldeles för lite idag. Har fått jätte ont i vaderna.
Pratade med något som är mycke mer van fasta än jag och hon berätta om man känner en slags träningvärk så har man druckit för lite..

 


Jag har aldrig sagt att jag är 100% nyttigt.. Eftersom jag går och handlar på affärer så får jag också i mig massa skit.
Men det jag mena förut med förra inlägget var att folk som tror fasta är farlig kanske ska  tänka efter lite.
Menar vi människor har börjat äta gift varje dag nu, man hittar det i precis allt.
Så någon paus från gifter kan inte alls vara farligt.. Det är t.o.m onaturligare att man ska äta gifter än att fasta..

Asså det jag tycker är att sålänge man själv skadar sin kropp (med gifter eller annat) så kanske man inte ska klaga på nån annan som också skadar sin kropp ( om nu fasta gör det då)
Om man inte är 100% bra själv ska man verkligen aldrig klaga på andra..


 


Kommentarer
Postat av: M

All fasta är inte farlig för kroppen, ingen som sagt det, därimot är vattenfastan det.

2009-08-27 @ 01:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0