fastadag4 Lite saker jag blivet sugen på..=)

Är inte hungrig än, varit utan mat i 4dagar. Tror min kropp är gjort för fasta (dock är inte alls kroppar det)

Små sugen har man blivet, men inte suget att man vill ha det just nu. Har kommit på jätte mycket jag ska laga till middagar efter fastan (dock ej aldeles efter) 
Ska nog skriva ner det, har aldrig bra fantasi när det gäller mat annars.

Matpajjer, ska börja göra mycke sånt. Ska speciellt pröva göra en med lax och spenat.
Så Vårrullar, förstår inte, varje gång jag fastar så blir jag sugen på det, sen äter jag det aldrig ändå.
Så kycklingtacos, föredrar det istället för köttfärs taco för det är så rinnit.
Kycklingtacos med massa grösaker, nötter och plus/creamefraich (så jävla underbart gott) =)

När jag blev sugen på det saknar jag tiden Alex och jag bodde i Sthlm. (1 och ett halv år sen)
Då åt vi alltid asnyttigt till middag, massa grytor och sånt. Noga med matlåda till jobbet, åt aldrig ute.
Då unna vi oss lite mer på helgen. Hade köpt massa taco saker, massa godis och en vinare till helgerna. På fredag kväll så gjorde vi alltid ordning hur mycke taco som helst så man kunde he in massa i kylskåpet också. Åt till någon film och somna rätt tidigt..Lördagen blev det promenad och en rikigt god mysfrukost.. På kvällen blev det att ta fram tacosen från fredagen och öppna vinaren, spela kort och hade det så himla mysigt.
Blev ofta över till söndagen då..
Förstår inte.. Vi blev aldrig less på det, var så jävla gott..=)
Saknar verkligen sthlm, där är folk mer förstålig om man inte är som dem. De tycker om man är annolunda och tror helt annat än dem...


Förra gången jag fasta blev det konstigt, jag blev sugen på saker som jag alltid har hatat sen jag var lite.
Korv med bröd. Har alltid hatat det och alltid tyckt att det va äkligaste i världen.
Då blev jag helt plötsligt sugen på det. Efter fastan kunde jag t.o.m äta det då..hehe
Sen blev jag sugen på Japp och Snickes.. Om det är nått jag inte klarar i godisvärlden så är det sånn äckel choklad..
Men jag blev sugen, som tur försvann det efter fastan. Vill direkt inte börja äta sånt. =)
Sen självklart vårrullar..=)


Första gången jag fasta så var det mest mackor tror jag..
Jag tyckte det va svårt första gången, så efter två dagar ville jag avbryta. Men jag gjorde det på fel sätt.. Gick och skulle köpa något på shell men spåra ut.. Köpte färdig mackor/bullar och choklad och vräkte i mig.
Fan vad jag mådde dåligt efter, då började jag om med fastan och då sluta allt bra..=)
Testa att frukt fasta också, men jag tyckte det blev värre då.. Fruksyror på tom mage, då får iaf jag magknip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0