Första dagen med bara vatten

Idag börjar min fasta, blir bara vatten några dagar nu. Tycker det är bra med fasta ja, man rensar ut massa skit i kroppen om man gör rätt.
Man ska dricka mycke mer vatten än varligt, tre liter minst. Så ska man röra på sig mycket, promenader och lätt styrketräning är bra för att hålla igång kroppen och musklerna.

Sen tycker jag det är bra för en annan anledning också, att testa på hur många i världen faktiskt har det.
Så lätt att ta allt för givet när man har pengar, man glömmer lätt bort dem som inte har.
Mest skrämande tycker jag är att vi har det faktiskt  så här i Sverige också, men det förstå de flesta Svenskar inte. Vi lever i en drömbubbla där alla har det bra, vi vill så gärna att vårat land ska vara perfekt.

Men svenskar borde tänka lite, antingen låssas vi att det är perfekt eller så kämpar vi för de. Nångång kanske Sverige kan bli det, men då måste alla våga öppna ögonen för att som är fel just nu! =)

En annan sak som jag inte var så noga med, man måste äta rätt lite just innan fastan så man inte tvärslutar. Jag gjorde helt tvärtom, Alex tog med så god mat från jobbet så jag åt mig verkligen tvärmätt.

Tacorulle


Käkade med älsklingen igår och såg echelon conspiracy och början av iron man, båda väldigt bra filmer =)
Innan Alex kom hem så hade jag en rätt mysig dag också, käkade choklad och kolla på flera avsnitt av våra bästa år..


Mörkchoklad, förstår inte varför man ska äta ljus. Ljus är ju knappt choklad,
typ bara lite ljusbrunt fett?



Ska försöka skappa bloglovin också, så man kan följa hurd et går för mig under fastan =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vansinne!

2009-08-24 @ 14:46:42
Postat av: Jenny

Menar du att du bara dricker vatten? Inga juicer eller soppor alls? Hur många dagar? I sådana fall, vansinne tror jag också. :I



Iron Man är riktigt bra, och då är jag inte så förtjust i actionfilmer. Men Robert Downey Junior är grymt bra i den! :)



Lycka till!

2009-08-24 @ 15:26:51
URL: http://jennysundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0