Kycklinggryta med banan

Lillasyrran ville att jag skulle börja lägga upp lite recept från när jag lagar mat i min blogg, för hon vet aldrig vad hon ska laga. Tänkte kanske försöka göra de lite då och då när jag lagar något gott, men nu är det så att Alex lagar mest mat i det här hushållet så får se hur ofta det dyker upp något recept på min blogg då =)

Men idag gjorde jag min kycklinggryta med banan ( det ända kan jag och lyckas med :P )

Det som man behöver är

  • Kyckling
  • Plusfraiche/ creamefraiche
  • Cyrry krydda
  • Mjölk
Tips att ha i

  • Bananer
  • Ananas
  • Cashewnötter
  • Paprika
Skär upp kycklingen i bitar och stek. He i massa plusfraice/creamefraiche, lite mjölk så det inte blir för tjockt och krydda det med massa cyrry ( jag brukar krydda det med lite paprikakrydda också )
Sen är det bara att he i de saker man vill ha i. Låt det kokas lite i stekpannan. Svårare än så var det inte.

Serveras med ris ( fullkorns!!! ) eller bulgur. Sallad och tomater är också viktigt =) ( speciellt för dig syrran ) :P




Kommentarer
Postat av: Frida

Men madde, inte sätter du väl i mjöl för att det inte ska bli för tjockt, ändra så inte någon gör fel! :D



2009-08-14 @ 11:52:04
URL: http://ivantanpaenliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0