Det absolut bästa tränings sättet

Bästa träning tipset är nog att hitta ditt eget sätt att träna och det som funkar för just dig. Är så otroligt less på alla som jobbar inom gym och tror seriöst att alla människor ska träna på samma sätt..

För det första så är alla människor olika och har olika kroppsbyggnad

För det andra så har vi alla olika mål med träningen, vissa vill bygga stor muskler medans andra vill se smalare ut.

Jag har hållit på med träning sen jag var liten och jag vet hur jag ska träna min kropp. Jag vet hur mycket styrka eller hur mycket kondition just jag behöver för min kropp och mina mål.
Jag har testat lite folk på gym och jag har testat andra som ska säger sig vara "expert" inom det området.
Jag säger till dem mitt mål och de ger mig tips, kan säga att det har varit så otroligt fel, fel, fel...
Deras tips kan verkligen funka för någon annan men inte för mig.

Vissa ställen är det så himla dåligt så att en bredaxlad karl på två meter kan få samma tips som mig som är en liten smal tjej som knappt nått 1.60.
Oftast så är vi nog ute efter två helt olika saker med träningen också.
Alla som tränar på gym vill nog inte bli bodybuilders. Många vill nog se "lagom" vältränad ut, andra för att se smalare ut.

Jaja mitt tips är iaf att hitta sitt sätt, visst kan man lyssna efter tips och testa det. Men kom ihåg, bara för det funka på någon kommer det kanske inte funka på dig.

så.. Det absolut bästa tränings sättet är att hitta sitt eget sätt att träna på! =)


Kommentarer
Postat av: Marielle

Kommer du ihåg på 60-talet då det var aktuellt med berlockerarmband i guld?



Nej, jag tänkte väl det... Just nu har du chansen att vinna nya MODERNA smycken till ett värde av 3000kr - om du svarar rätt på "Gissa bilden"!



Alla tävlingsdeltagare får dessutom en gratis gåva. Var med och tävla du med! :-)

2009-08-12 @ 18:58:59
URL: http://marielle.missworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0