Höstens planer

Lite saker jag ska tänka på till hösten, lite planer för mig själv.

  • Ska fixa klart ekonomi utbildningen, samt börja på en ny i oktober om jag nu kommer in (inte säkert än) Lärcentrum i Östersund är ju rätt bra på att göra allt fel.
  • Söka mer jobb än vad jag gör nu, (trots att det inte kommit mer jobb) men får väl tjata lite mer på dem jag redan sökt till =)
  • Om jag inte kommer in på skolan eller få tag på något jobb i höst så tänkte jag börja små planera mitt företag (men de kommer jag inte skriva så mycket om iår iaf)
  • Försöka komma på vart jag och Alex ska flytta i Vår, står mellan Amsterdam, Sthlm och Uppsala just nu. Börja planera flytten lite.


Lite privata relationer då

  • Ska försöka ha mer tid att åka och hälsa på mamma och pappa, har inte varit där på ett halvår nu nästan. Gillar inte alls bussar så då blir det svårare att hälsa på.
  • Min pojkvän, ja tid får han nog =) Men om ekonomin börjar rulla in bättre så borde jag försöka hitta på något roligare att göra med honom. Räcker med att gå ut och äta en mysig middag lite då och då, istället för att bara sitta hemma med varandra.
  • Så ska jag försöka ta mig mer tid till mina riktiga vänner, har varit så dålig på att höra utav mig.
    Sen är det massa trevliga personer man är bekant med som man vill lära känna bättre. Blir alltid så att man säger att man ska ses något så blir det nästan aldrig, där ska jag skärpa till mig. Vill lära känna mer trevliga personer..=)


Sen är det lite saker jag ska ta bort från mitt liv. Natt surfandet t.ex.
Så tänker jag inte fortsätta umgås med folk som jag inte tycker är så speciellt schysst. Nu i veckan har jag avslutat några vänskaper. Det känns rätt skönt ändå =)

Folk jag inte vill ha i mitt liv längre är folk som inte kan respektera vem jag är och den jag blivet.
Folk som inte kan respektera min åsikt om saker, dem känns som dem inte behövs. Visst kan man ha en annan åsikt men man ska låta mig ha min egen.

Folk som inte kan respektera att jag har en pojkvän och inte är singel känns som jag inte heller behöver.
En sambo och en singel lever helt olika liv tycker jag, känns som många singlar inte förstår det.
En vän ska va glad att jag har Alex och va glad att jag lever mitt liv som jag gör, inte vilja ändra det.
Alex är den viktigaste personen i mitt liv just nu, eftersom det är han jag delar mitt liv med och ha framtidplaner med.
Det är inte samma sak med vänner. Men sen så är det ju några vänner som jag självklart hoppas att jag alltid har en vänskap med..=)

Det här med pojkvän kommer och går men vänner består. Gamalt citat som man körde med när man var 15, men kanske för att det stämmer när man är 15 ja. Men knappast nu.
Senaste åren har det varit tvärtom för mig. Vänner kommer och går med pojkvän består..=)

(ursäkta feta texten). Men blogg.se har tjorvat på olika sätt några dagar. Så fet kappen ställdes in automatiskt och det går inte att ta bort den)



Jag käkade soppa nyss.. Tomat soppa.. Min favoritsoppa det..=)




Kommentarer
Postat av: Minna

Jag och Magnus flyttar till Uppsala i vår! :P

2009-09-02 @ 16:06:59
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0