En tur på stan med Ulli, efter att ha sett de nya höstkläderna blir man bara arg på samhället.

Nyss kommit hem efter att ha varit på stan hela dagen med Ulli. Kul att träffa henne igen efter att ha varit så länge sen man sågs sist, fast synd att hon flyttar snart igen.
Kika på nya höst kläder på alla affärer, blir så arg när jag inte har pengar. Varje år får jag gå med gamla slitna kläder, ärver rätt mycke också.
Nu jävlar ska det bli ändring på det. Rätt konstigt att folk som får  soc har alltid har  nya fräscha kläder på sig, kan köpa nytt varje månad.
Folk säger emot mig att samhället inte alls uppmanar ungdommar att gå på soc istället för studera. Helvete nya kläder varje månad, som tjej vill man faktiskt ha det så. Säger inte det lite hur mycke dem faktiskt får om de väljer att vilja vara hemma istället?

Till hösten vill jag kunna köpa nya par skor, ny jacka och en väska, eller rättare sagt det är något jag måste köpa. En höst i norrland är rätt slaskig, att ha på sig sina sommar dojjor då är inte så smart. Utan jacka fryser man och min väska är sönder och som dagens tjej kläder tillverkas så måste man ha väska om man ska lyckas få med sig allt.
Blir väl kanske att gömma sig en hel vinter till då, äkliga orättvisa samhälle!!!

Just nu uppmanar samhället mig att göra slut med min pojkvän och försöka få tag på en etta, ändå sätt att få bidrag. Annars är det rätt kört för mig...får ju som inte ta lån heller.
Om bara samhället kunde vara en person, då skulle jag säga det här till den.. "helvete heller att jag gör slut med honom" sen skulle den personen förtjäna en riktigt stor smäll! =)

jaja åter till min dag.
Jag var och köpte mitt favorit te på indiska, chai te. Jag är en sånn person som måste ha te hemma, speciellt nu när det är kallt.
Varje kväll vill jag ha en kopp te och mysa ner mig under filten framför tvn. =)
Efter Jag och Ulli gått omkring rätt mycke så gick vi och åt lunch på tehuset.


Panini med ost och tomater och självklart vitlöks dressing.
Loka till (bästa drickan i världen )


Efter jag varit på stan gick jag till syrran och försökte hjälpa henne att packa (hon flyttar i helgen), det sluta med att jag hitta massa saker jag tänkte låna medans hon är och studerar i Falun =)

Ikväll tänkte jag fortsätta med jobbsökningar och kika på våra bästa år, kanske sitta och va lite mer arg på samhället :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

men om man inte köper så mycket att dricka varje helg/vecka så har man pengar till annat också... vin, öl och olika festkvällar kostar många pengar.

2009-08-20 @ 21:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0