Fastadag1 - Alla har mängder av gift i sig, bara att inse!

Varför fasta

Fasta gör du främst för att rena kroppen från toxiner (stagnerade slaggämnen och gifter), vitalisera ämnesomsättningen samt stimulera cellproduktionen. Vid fasta gör du även av med överflödigt kroppsfett. Därtill kan den fungera förebyggande och som en hjälpare mot vissa sjukdomar. Efter och under en fasta så förbättras energinivån och du får tillskott på krafter och blir allmänt piggare och vitalare, vilket bara det är en anledning till regelbunden fasta. Fasta är även en bra starter som livsförbättrare i kombination med andra typer av Kroppslig rening samt förändringar som kan gälla Kost och Näring, Fysisk träning och vår Mentala och psykisk hälsa.

 

 


Den största vinsten för kroppen när du fastar är att den får en naturlig möjlighet till vila och återhämtning. Det har visat sig att fasta hjälper kroppen till att rensa ut toxiner (gifter och slaggprodukter) som finns lagrade i kroppen. Därtill stimulerar fasta till att näringsupptaget kan förbättras i kroppen om man haft obalans. Reningen som sker i kroppen i kombination med den minskade näringstillförseln under fastan har även visat sig stimulera cellproduktionen i kroppen på ett positivt sätt. Ofta kan fastan även vara positivt för olika kroppsliga problemsymtom och sjukdomar som stört kroppen. Fastan har därtill även visat sig positiv för vår psyke.

 

 


Folk verkar inte förstå det jag skriver så jag testade att he in lite texter jag tycker är bra från fasta sidan.

Ja vi har faktiskt gifter i kroppen även fast det låter verkligen dumt för några. Allt försvinner inte från kroppen faktiskt.

 


Eftersom många verkar fortfarande inte förstå varför, trots att jag har förklarat det i varje inlägg så jag gör det igen. Ska försöka var mer tydlig.

Nej jag tror verkligen inte problemmet försvinner för att jag dricker vatten några dagar, men jag hoppas mitt budskap når ut till åtminstånde en person. Eftersom jag anser att vi svenskar är trög och inte förstår problemen i samhället så vill jag försöka få folk att förstå.

Visst jag väljer att dricka vatten men alla har inte äns valet. Visst kan jag dra upp en tråkig fakta sida på aftonbladet ( å nej har ju inget jobb där ) aja hur går jag väga då. Jo blogg är det perfekta vägen att nå ut till folk, det är ju inne bland ungt folk nu. Eller har jag missförstått blogg, bara där man ska visa de nyinköpta kläder som storbloggarna gör?

Nu är jag inne på min första dag bara, så jag känner ingen hunger eller att det är jobbigt, men de andra dagarna ska jag skriva hur det känns för en person som bara kan dricka vatten. En sånn person ofta har ingen dator och kan inte nå ut till folk,( de som inte hörs glömms oftast bort) och därför gör jag det. Ska försöka skriva i detalj hur det känns att inte få äta på flera dagar så de som inte förstår kanske kan få lite medlidande för de som tvingas till de..(ej medlidande för mig)

 


Kan jag få ut något av det här personligen?
Jag får en ren kropp. =)
Jag brukar fasta, tredje gången i år. Efter varje gång mår min kropp tusen gånger bättre. Jag blir friskare, jag blir piggare, jag blir gladare, jag mår mycke bättre phykiskt och fysiskt

Så nu måste jag fråga igen?
Vad är det för fel när man för något som man mår tusen gånger bättre utav?

Just ja, måste nämna.
Förra gången jag fasta förbättra jag min förbränning också.
Jag brukar alltid förstöra den plus allt annan ballans i min kropp när jag har vart stressad under ett tag. Efter fasta får jag allt på ballans igen =)

NI väljer själv att tro på det eller inte, men eftersom jag har testat och det har funkat. Tror ni verkligen jag inte har nå annat för mig att att sitta och ljuga ihop massa skit

 


Kommentarer
Postat av: Renée

Hmm, påminn mig igen.

Fastar du för egen del, för att det är, vad du kallar "bra"

eller ska du dricka vatten för att visa att andra människor i världen som inte har dator, lever så dagligen

eller gör du det för att försöka bevisa att du skulle leva så om du inte hade Alex?

2009-08-24 @ 18:58:28
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Z

Jag fastade ochså i vintras, eftre julen kring feb. Då köpte jag att paket med instruktioner och juice, fastade 6 dagar, man svättas ut massa skit och kroppen får börja om. Ni som komenterar; Det är inget konstigt, vet många på jobbet och genom mamma som brukar fasta, det är verkligen inget nytt lr konstig.

2009-08-24 @ 19:02:02
URL: http://awomantolove.blogg.se/
Postat av: pär

om du skulle avstå från en massa skräpmat och alkohol kanske inte fastan skulle vara lika nödvändig.



Tror fortfarande inte på att vattenfasta skulle vara speciellt bra.. i synnerhet inte i samband med motion.



Annan fasta kan jag förstå. Speciellt de som innebär att man får i sig salter och vitaminer.



Men att vara fysiskt aktiv samtidigt som man går på en vattendiet måste ju vara direkt farligt för kroppen.



Funkar det inte att köra någon form av grönsaksdiet några veckor?

2009-08-24 @ 21:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0