fasta dag3.. tider jag själv tycker är bra att fasta

Vilka tider jag själv tycker om och fasta.. ( inget jag läst så komentera inte något dumt) ibland kan man tycka saker eller om saker man inte läst eller hur? =)
(ni tycker kanske om godis, har ni läst att det är bra för kroppen ibland)

Efter nyår tycker jag det är skönt att rensa lite..
Mycke jul mat, för mig åker vi omkring hela jul helgen till olika släktingar och äter massa god mat.. sen blir det  ju alltid massa firande omkring nyår =)

På våren tycker jag också.. ta bort vinter fettet lite plus att man får känna sig ren och fräsch under sommaren., Ett stort plus att man får en liten finare bikini kropp..;) okej jag erkänner, jag är tjej. Självklart vill jag inte vara fet när jag går där på stranden jätte lättklädd.. :p

Sen till hösten då.. jag brukar alltid dricka lite mer på sommaren,  man reser och få i sig massa mat man inte är van vid.


Visst kan man hitta mycke skit på nätet.. men jag tror mer på hälsosidor än vad en tidning har skivet..
Vet ni varför..
Jo tidningar följer trender.. om det är "inne" med fasta då är det jätte bra..Om det är "ute" med fasta så är det skitdåligt helt plötsligt..
Alvarligt talat så skrattar jag mest när tiningar kommer med tips.. mat,hälsa,träning.. Nästa månad kommer dem igen med me tvärt emot tips.. Man är ju en idiot om man tror att mänsligheten ändras så ofta som det kommer ut rätt och fel i tidningar.....

Till M,,
Hmm hur vet du att jag inte följer det som står på sidan..
Det ända jag slarva med vilket jag sa också va att jag åt för mycket innan fastan.,. men det har jag verkligen inte rekommenderat något..
Där skrev jag att jag gjorde fel...
Vad jag gör med min egen kropp angår faktiskt ingen.. Jag skulle aldrig göra något som skadar min kropp mycket..Jag har växt upp med  träning och nyttig kost hela mitt liv.. Om det något jag kan något om är det just hälsa...



Om ni tror jag förstör min kropp.. Vad gör inte då

Cigg, billys pizza och allt annat färdigmat man kan köpa, mcdonals och alla andra liknade ställen ja man kan rabbla upp mycke här

Vet ni egentligen vad ni stoppar i er för ämnen en kropp inte ska ha.. Det är ni som dödar eran kropp långsamt, inte jag!

Sen en till sanning till folk.. Grönsaker idag sprejas (ämnen inte kroppen ska ha egentligen) Så nästan allt man kan köpa från affärern är massa dåliga saker för eran kropp..

Den som bara kör hemma odlat.. den personen har faktiskt rätt att diskutera med mig.. För den kanske vet något om hälsa ändå.. Om en sånn person säger att det är farlig så lyssnar jag kanske
Men ni som bara slänger i er massa skit och gifter hela dagarna kan verkligen inte säga till mig vad som är farligt och inte!

Det som är lite roligt är att jag faktiskt är nyttigare än nästan alla jag känner..
Äter godis kanske två gånger per år, visst har jag druckit mycke nu på sommaren.. Men den som mins mig under vinter, den kan säga att jag inte dricker mycke då..
Var alltid för trött på helger då, och om det blev något så var det aldrig två dagars

Kommentarer
Postat av: M

jaja. vill man tro att det är bra för kroppen att dricka vatten endast i en vecka fast man får höra att det skadar ens kropp mer än hjälper den så är det bara att köra på. . . ?



och det med iFORM var bara ett exempel på dom som säger det inte är bra.

2009-08-26 @ 19:28:26
Postat av: Anonym

men vi äter ju inte godis för att det är dåligt för kroppen. Lite klen jämförelse :)



Jag odlar förresten tomater, basilika och lite andra grönsaker hemma. Så ger det mig mandat att argumentera med dig?



Tillsatsämnen hittar du överallt. Såvida du inte odlar precis allt själv, gör eget godis, föder upp egna djur och renar ditt eget vatten tycker jag din argumentation faller pladask.



Dvs, du är på precis samma sida som oss andra. Och det är är diskussionen hålls.

2009-08-26 @ 19:45:35
Postat av: pär

glömde att skriva mitt namn på kommentaren ovan.. S

2009-08-26 @ 19:46:01
Postat av: L

Din blogg har ju bara blivit en ända stor debatt, inte så kul att läsa faktiskt. Du skriver ju samma sak i alla inlägg... skriv om något annat ett tag så kanske du slipper att alla är på dig.

2009-08-26 @ 21:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0