Amsterdam dag2 - Sensation wicked wonderland (lör 4juli)

Vakna upp helt utvilad på hotellet. Började dagen med att åka ut till flygplatsen för att köpa lite alkohol till kvällen och äta lite. Vi hittade ett mysigt ställe att käka frukost på efter lite sökande, fick bli en panini och en stor cappucino för att vakna till lite. För Alex blev det en stor kaffe och en hot sausage roll ( en friterad brödrulle med malen korv i ) Något som tydligen är vanligt i Holland. Smakade på den och varken jag eller Alex tyckte den var vidare god, eller hmm kan verkligen säga att den var skit äcklig. Men man ska väl våga prova nya saker när man är utomlands, tyvärr brukar jag vara väldigt feg med det.


Min goda frukost. Panini med mozzarela, tomat och pesto.

Efter vi var och åt gav vi oss iväg till Liquors of the world ( ett sorts systembolag )
Sen blev det iväg till hotellet igen för att göra oss ordning för kvällen.


Min "outfit" för kvällen =)


Fanns på vårat hotellrum när vi kom =)

Iår startade Sensation ett nytt koncept ( wicked wonderland )  plus att de hade 10års jubileum så de hade lyxat till det lite =)
Vi hade beställt paket istället för bara biljetter där det ingick hotell och bussresor. Om man åker iväg på sånt här tycker jag det är jätte bra med ett sånt här paket, kan man även träffa massa folk som ska på samma sak som än.

Vi träffade väldigt trevliga norrmän som vi satt och drack med utanför hotellet


Alex, Stian, Kristoffer, Anders, Ingrid och jag =)

Sen blev det buss till Arenan, jag råka ramla omkull på bussen på något konstigt sätt och fick en rejäl smäll på ryggraden så man inte kunde dansa något sen. Typiskt min klassiska otur att göra något sånt innan man ska in på Sensation.


Alex och jag utanför kön

Det var inte bara min rygg som blev otur denna dag. Jag och Alex hade lyckats bli rätt sjuk men vi försökte kämpa på så länge som möjligt under kvällen ändå.
Vi var inne en stund och var riktigt fränt att se faktiskt,  ljus och alla som var vitklädda gjorde det oförglömligt.
Men dans blev det inte, vi blev sämre och sämre och valde att gå och sitta ute och vänta på en buss.
Kändes inge bra att man missa nästan allt, men jag är inte dugg förvånad. Har varit otursförföljd rätt många år nu, tror alla jag känner kan hålla med om det.

Men kan verkligen säga att jag inte tror på karma alls. Jag och Alex är faktiskt rätt bra personer som försöker ställa upp för dem flesta och så. Vi brukar aldrig va med på alla festivaler är något som våra vänner är på för Alex sköter sitt jobb han har på helger och så.
När vi äntligen ska få göra något så ska vi bli sjuk. Visst bara meningen att vi ska vara hemma.
Sen kan man se bra saker hända hela tiden för människor som enbart tänker på sig själv. Så karma?

Men jag ska va glad att jag  fick se det iaf och det blir tillbaka nästa år också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0