Sveriges syn att se på säkerhet.

Alla dessa besparingar samhället/kommunerna gör just nu kan ju inte vara så genomtänkta. De sparar in på säkerheten så att det blir farlig för folk att gå utanför sin dörr.
Tänkte bara på det här som Östersunds kommun gjorde när de vill spara in lite pengar. Släkte alla ljus i staden så det sluta med en döds olycka.
Men samtidigt har vi råd att ha värme under stenarna på torget.
Badhus parken i Östersund och bron över till Frösön där har nog varit känt rätt många år för att man inte ska gå där själv. Den här lilla ön på bron såkallade våldtäckts ön där det hänt många våldtäkter och misshandel under alla år har dem inte gjort något åt. Kommunen verkar verkligen skita i människor här, bättre att satsa pengar på att det är vackert så vi får hit turister?

Innan jag åkte på semester så var det två stora misshandlar (en blev knivhuggen och en slagen med golfklubba ) i badhusparken samt två våldtäkter som man vet om.  Alla det här bara på en väldigt kort tid.
Det borde gå poliser/vakter ofta i den parken. När det väl kommer poliser sitter dem bara i sina bilar och kör förbi, detta är en gång per timma ungefär och då missar dem väldigt mycket.
När dem vet om hur mycket som händer vid denna park och vid denna bro, varför skickar dem inte ut folk lite oftare?

Nu jämför jag lite med Amsterdam där jag var nyss. Jag kan lätt säga som tjej går jag hellre där ensam än här hemma. Jag kan verkligen säga att jag kunde känna mig trygg där vilket jag verkligen inte kan säga här, speciellt  när jag bor på frösön och måste gå genom både badhusparken och våldtäcks ön.
Varför man kunde känna sig trygg där var att man kunde se poliser överallt. De kom gående i grupper, i cykelgäng, på hästar, ja typ alla sätt man kan komma fram på. Man såg poliser överallt hela tiden, i parken, på stan.

Varför ska Sverige spara in på säkerheten när vi egentligen har pengar till massa onödigt skit?

Kommentarer
Postat av: Pär.. igen

Jo :P



Du kan inte jämföra Amsterdam som är en miljonstad med Östersund. Vill du ta en jämförelse, använd stockholm eller göteborg.



Sedan kan man fundera på varför det krävs alla dessa poliser i amsterdam, och vad som händer där polisen inte är.

2009-07-23 @ 17:17:11
Postat av: Renée

Svar på ditt inlägg:

Jag var självklart ironisk i mitt blogginlägg, som jag skrev i inlägget efter.

Sjävlklart vet jag att dom flesta influensor ser ut så. Som jag skrev; alla som har en vanlig förkylning lär tro att dom har denna influensa.



Jag ber om ursäkt om du tog allvarligt på inlägget och känner dig påhoppad, det var inte alls min mening.



I övrigt så vill jag hålla med ovanstående..

Är även imponerad av att du kan känna en trygghetskänsla i främmande stad/land, där jag inte ens vet larmnummer om nåt skulle ske. Det enda jag vet är alltså att jag är omringad av poliser..

2009-07-23 @ 18:19:42
URL: http://r85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0