Amsterdam dag6 - Vilsna på stan med massa pannkaka i magen (ons 8juli)


Idag var vi fortfarande dålig fast vi ville inte slösa bort en till dag. Vi bestämde oss för att gå på Anne Frank museumet, men när vi kom dit och såg kön över två gator så blev planerna ändrade rätt fort.
En bit bort fanns det en känt pannkaks ställe som det stog om i guideboken, så det blev en pannkaks frukost för oss.
Jag beställde in en rätt onyttig variant. Ångrade det rätt fort, blev illamående långt innan jag blev mätt.


Min pannkaka med bananer, annanas, grädde, glass och pisang ambon likör.

Alex däremot var lite nyttigare än mig. Han tog en mexikansk sort, tortilla pannkaka kan man säga. Var med kyckling och massa sallad till, var även världens godaste guacamole till. Smakade hans pannkaka och den var sjukt god, faktiskt den godaste pannkakan jag någonsin ätit.


Alex goda pannkaka. =)


Var ett svindyrt ställe, men verkligen ett måste att pröva om man är i Amsterdam. Pancake Bakery, hade väldigt många varianter att välja på-

Senare blev det att gå omkring kanalerna och njuta av utsikten. Efter det gick vi tillbaka till hotellet och vila en stund, för att senare ut igen och forska lite hur det såg ut på kvällen där. Det var första gången vi lyckades gå vilse, vi lyckades gå i lite cirklar. Men det ordnade sig efter ett tag, efter nån timmas letande efter vad vi skulle äta vart det att vi gick och käka turkisk kebabpizza mitt i natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0