Lite karting minnen

Inte alla som visste det om mig, men jag har faktiskt tävlat i karting. =) Fast var tvungen att sluta pågrund av ekonomin =/ väldigt dyr sport att tävla i, reserv delar som ska köpas in hela tiden.

Som tur har mina föräldrar hjälpt till mycket =) Pappas var ju dessutom min mekaniker som följde med mig på tävlingar. Förstår inte att han hade tålamod med tanke på att jag körde sönder rätt så mycket under alla tävlingar :P

Men det var faktiskt det roligaste jag varit med om =)

Mek platsen hemma i Hackås (Mina två älsklingar)

Väntar på att klassen före ska köra in så vi kan köra ut på banan och ställa upp


Vilar lite mellan loppen


Däck byten mellan loppen behövs ibland.

De sista bilderna var från en tävling i Umeå. Den jobbigaste tävlingen jag varit på tror jag.
Två helger innan det hade jag kört en tävling hemma i Östersund som inte slutade så bra. Var en lång raksträcka vi kom i högsta fart, så skulle vi ta en liten sväng som man fortfarande kunde hålla högsta fart om man kom rätt i den. Men jag kom just in i svängen precis som en annan vilket ledde till att jag inte kunna svänga. Fanns ingen tid att bromsa heller så jag for rätt in i en däckkedja i högsta fart så däckkedjan dela sig i två och ena halvan kom över mig så jag satt fastklämd mellan gokarten och kedjan. ( Maskinerna man tävlar i är väldigt mycket starkare och man kommer upp i mycket högre hastighet än en vanlig gokart )
Iaf så fick ju de som arbetade vid sidan av kuta och lyfta av däckkedjan så jag kom loss. Hela slutade med att jag knäckte flera revben, helvete vad ont det gjort.

Egentligen skulle jag behövt att ta det lugnt ett bra tag där, men jag ville verkligen på tävlingen i Umeå. Hade slutat göra ont i revbenen, kände det endast när jag tog väldigt djupt andetag.

Men jag kände att jag inte kunde köra 100% bra ändå. Men hela förmiddagen gick bra. Ett av de sista loppen sladda jag mitt på banan så jag stod väldigt dumt och farligt till. Sluta med att en kille kom i högsta fart in på mig vid sidan.
Knäckte upp revbenen igen och lite mer tror jag. Efter den tävlingen tog det ett halvår innan allt läkte. =/

Mer minnen jag har från den tävlingen är att det var årets varmaste dag. När det va så varm så man svettades mer vanliga sommar kläder fick vi sitta med rätt så mycket mer.

Vår overall som är skitvarm. Revbensskydd, nackskydd, hjälm plus en hjälmluva innan för (mina var svart dessutom) Ni kan tänka er hur varm det var när vi var tvungen att sitta med allt det i våra gokartar medans vi vänta på att köra ut. Ibland fick man sitta så flera minuter. Kändes som man skulle svimma av flera gånger.

Men men. Trots allt det har det varit det roligaste jag varit med om =)



Kommentarer
Postat av: olatidman

va kul det ser ut att va!

2009-11-11 @ 13:12:18
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0