Vem vill inte vara perfekt?

En dålig måndag, hatar när veckan ska börja så otroligt dåligt...Är två saker som sänker mig lite idag..

Dt första. Jag brukar vara rätt noga med hur jag ser ut, då menar jag inte smink och allt sånt skit. Jag brukar för det mesta gå omkring med mjukis kläder och osminkad, men när det gäller min kropp och huden är jag mer noga.
Jag har verkligen hållet på att hårdträna nu i höst för att jag alltid vill se så perfekt ut som möjligt. Sen för ett tag sen fick jag tanke på, varför? Så jag sluta med det här överdrivna och tog allt till en lagom nivå.
Tänkte varför ska jag försöka se perfekt ut och aldrig unna mig något gott eller så om jag ändå sen sitter hemma med mina mjukisar? När man väl går ut måste jag klä på sig i en tjockvinter jacka så vem ser om man är normal eller perfekt under?
Så jag sluta med att tänka på att jag måste vara perfekt. Slutade aldrig med att träna och äta nyttig, men jag är inte lika extrem nu. Jag äter skit på helger när jag känner för det och jag tränar lagom mycket.
Jag har inte gått upp i vikt, är fortfarande väldigt smal. Men man ser en skillnad. Brydde mig verkligen inte om det förens nu.
Nu har jag fått någon slags ångest, nu vill jag se perfekt ut igen.

En fotograf jag har varit hos förut ville fota mig igen nu snart. Jag funkar så, om jag ska fotas vill jag se så perfekt ut som möjligt. Nu menar jag inte så smal som möjligt, utan att se smal och vältränad ut. Jag hinner inte få den kroppen nu.
Jag kommer inte fotas så lättklädd så att andra kommer se skillnad, men jag kommer se det.
Så typiskt att jag har fått den här "lagom" kroppen nu =(

Så är det så typiskt att jag har fått munsår nu som syns, brukar aldrig ha det. Varför när man ska göra något så blir det så här?


Tänkte på det här med att man vilse perfekt ut? Visst kan jag tänka mig att 90% utav er tycker det här är löjligt. Men är inte perfektion något vi alla vill men på olika sätt, behöver inte vara just utseendet.

Alla vill nog känna den på ett sätt. Kan va inom skola, inom jobb eller inom någon sport. Kan vara att alltid ha perfekta kläder eller ha det perfekt hemma. Kan t.o.m. vara att va den perfekta mamman/pappan. Många vill nog göra allt för att sträva efter MVG eller slå motståndaren inom sport och bara blir bättre och bättre.

Jag själv har aldrig varit perfekt inom skola eller något jobb jag haft hittills. Jag vet att jag aldrig kommer kunna få MVG. Jag har verkligen inte råd att fixa de perfekta kläderna eller de perfekta möblerna till lägenheten. Det jag vet att jag kan styra är hur jag ser ut. Är det verkligen så konstigt att jag vill se perfekt ut?

Jag älskar verkligen inte plugg, jag är inte en mamma till någon att älska, jag håller inte på med sporter längre som jag älskar. Men jag älskar när jag står framför kameran och när jag blir nöjd över resultatet. Då blir jag glad. Jag älskar också när jag står framför spegeln och ser att jag är finare än bara lagom. Så är det verkligen så konstigt att man vill se perfekt ut. Tror alla vill vara perfekt men inom olika områden.


Det andra jag är på dåligt humör över är att jag aldrig kommer ifrån denna stad. Vad gör jag här egentligen? livet går ju, klockan tickar. Varför ska jag egentligen slösa en till sekund här?
Man är ung en gång, varför ska man slösa ungdomen genom att bara sitta och vänta?

Om jag hade varit singel hade det här varit världens lättaste problem. Men nu är det inte så, jag och min sambo vill verkligen olika saker här i livet.
Hur gör man då? Visst båda vill härifrån, men jag vill härifrån innan jag får min första rynka. Medans han vill stanna så länge som möjligt här.
Det här är något ja mår verkligen skit över. Jag vill inte behöva välja!

Hade varit skillnad om jag hade kunnat göra något här uppe som hade hjälpt mig i framtiden. Men nu måste jag bara slösa mina unga år genom att stirra in i våran vägg och bara vänta..


Kommentarer
Postat av: Z

Men vadå "jag kommer ändå gå klädd i vinterjacka" att träna å ha bra hälsa trodde jag mest var för en själv?

2009-11-18 @ 23:15:39
URL: http://awomantolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0