Lite tankar om svininfluensan och vaccinet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6047477.ab

Vad är det media försöker med egentligen? Är det att skrämma upp oss eller är det faktiskt varningar?

Svårt att veta som en vanlig person vad man ska tro, självklart tror man ju då på allt som skrivs. Men nu är det så att det verkar vara dubbla meningar.
Det går ut med så mycket om influensan och hur viktigt det är att vaccinera sig, men samtidigt får man läsa hela tiden hur farlig vaccinet är?
Så vad ska man göra och vilka ska man egentligen lyssna på?

Efter denna artikel börjar man ju bli lite rädd, fast jag är nästan mer rädd föra att bli som tjejen som bara kunde gå baklänges efter att ha vaccinerat sig.

Om man läser folks diskussioner märker man att ingen vet något egentligen. Folk kan alvarligt talat nästan bråka om vad som är rätt och fel i om man ska vaccinera sig eller inte.
Det jag tycker är mest sjukt är att folk som inte vill vaccinera sig blir kallad egoister? varför? är man ego för att man inte vill bli sjuk av vaccinet? Tror dem att vaccinet är helt riskfritt? Alla dem som tycker att de är egoistisk, har ni tagit vaccin eller annat för precis alla sjukdomar som finns som kan smittas? Hur många tar vaccin mot en vanlig influensa? det dör väldigt många i per år också!

Jag ska nog inte vaccinera mig, det är för att jag anser som jag lever mitt liv har jag större chans att bli sjuk av vaccinet än av influensan.
Jag är arbetslös och studerar hemifrån, träffar inte så mycket nytt folk. Eftersom alla lever så olika sorters liv så är det ju bara en självklarhet att vaccinet ska va valfritt och ingen ska säga att den som inte tagit eller den som tagit har gjort fel!


Sen tycker jag människor ska tänka till lite, tror folk att dem fixa ett vaccin för dem bryr sig hur just du mår. De staterna/samhället mest bryr sig om är pengar. Det har det alltid varit och kommer alltid att vara, du som person är inget värt!
Jag läste någonstans att om man vill fortsätta att vara skyddad måste man återta sprutan två gånger per år vilket kommer kosta. Skrämmer dem upp folk för att tjäna pengar?
Vet inte vad som är sant eller inte, men en sak vet jag. När jag tar mitt beslut ska jag inte försöka lyssna på staten eller media, för jag vet att dem inte tar ett beslut pågrund att dem bryr sig om mig som person.
Den ända som egentligen bryr sig är sig själv, så då ska man lyssna på sig själv också.

 

Vad tror ni? Har media förstorat upp allt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0