Alla knep på affärer

Har nyss gjort en smootis, egen gjorda är alltid så himla goda =) Perfekt att böra en måndag morgon med en vitaminbomb, brukar ju som behövas efter helgen =)
Brukar alltid göra med naturell yoghurt, lite mjölk, en banan och sen alltid olika frusna sorters frukt.




Konsum på frösön är inte schysst tycker jag, de har möblerat så som att det första man ser när man kommer innanför butiken är alla nybakta onyttigheter, så som bullar, donats och allt det där. Man blir ju jämt sugen. Fast jag har ändå varit rätt bra, vi har bott här på frösön snart ett år och jag har fallit så jag köpt sådant än..:P

Finns ju massa knep alla affärer använder. De brukar ju alltid ha godis där man ska stå i kön, om man står i halvtimmas kö så är det ju lätt att man slänger i en godis påse.
Tycker nästan synd om alla barnfamiljer som handlar.
Sen de här med köp 2 för något pris, om man räknar ut så har man kände tjänat max en 50äring. Men det ser ju bra ut så många köper även fast man inte behöver två ut av det.

Var ju en kille som hade testat lite folk förut, han hade skrivet högre pris men använt rött så som det brukar vara när dem sänkt priserna. Folk gick på det och köpte mycket utav det.

Man ska nog passa sig på affärer och inte gå på deras knep =)


Kommentarer
Postat av: Linn

Fråga gärna något i min frågestund!

2009-10-26 @ 09:51:21
URL: http://cuitelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0