Det är okej att dricka vin och man är snäll =)

Känns lite dumt att skriva vad jag gjorde igår med tanke på alla diskussioner om alkohol men skitsamma, jag drack vin igår =)
Hade vin kväll med Anna och Letizia, efter dem dragit så gick jag och Alex till Elin,Cissi, Sara och packe och tog något glas där.

Hmm undrar om jag nu har splittrat min familj (Alex och Ziina) eller undra om jag misshandla Alex inatt eller jag kanske t.o.m våldtog han? ;)
haha nej nej, vi har legat och myst hela morgonen och allt är perfekt mellan oss =) Oj och ändå drack jag alkohol igår?
var bara tvungen..:P

 

 


Kommentarer
Postat av: pär

Haha. Jag vet inte ens vart jag ska börja (Eller sluta, för den delen).



Vad är det för egendiktad logik du manifesterar? Jag förstår att det kan vara svårt att förstå kopplingen mellan två olika händelser, men blanda inte ihop din oförmåga med illusionen att du vet bättre.



Ditt resonemang är en kompott av poänglöst svammel och lösrycka påståenden. Det i kombination med att du är helt immun mot kritik(och därmed självinsikt) gör dig oförmögen att diskutera med.

2009-10-15 @ 15:44:10
Postat av: Madde

haha men snälla.. detta är en blogg.. ingen diskussion sida!!

Jag har en blogg där jag skriver vad JAG tycker.. Om jag ville sitta och diskutera med folk om saker jag tycker skulle jag anmält mig på någon diskussion sida!!



Sen har jag inte sagt att jag vet bättre.. men alla borde veta att röka är dåligt.. står t.o.m på ALLA ciggpaketen. så dem som inte förstår det, ja klart att jag vet bättre än dem då..



fast folk tål ju inte att man säger något dåligt om saker folk intar varje dag som cigg..men det är verkligen inte mitt problem =)

2009-10-15 @ 17:09:21
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja sen måste jag ju nästan bara fråga..vet du va ironi är? haha det här inlägget va ju bara ett skämt..

Skämta lite med folk bara för jag tycker det är rätt sjukt att man alltid ska få höra allt om alkohol bara man tar upp om något annat!

2009-10-15 @ 17:12:43
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: pär

Varför tillåter du kommentarer om du inte vill ha just kommentarer.



Ja. Det står att cigg är farligt på paketen. Och all reklam som innefattar alkohol har liknande varningstexter.



Ja, det är klart folk förstår att det är dåligt att röka. Men jag förstår inte din poäng. Du säger å ena sidan att du inte dömer rökare, men å andra sidan att de inte kan tänka.



Intressant:

"fast folk tål ju inte att man säger något dåligt om saker folk intar varje dag som cigg..men det är verkligen inte mitt problem =)"



Går det att applicera på dig? Du dricker ju alkohol ganska ofta. Är det därför du är så defensiv?



Jodå. Jag förstår ironi. Detta lutar dock mer åt sarkasm.. Eller har jag missuppfattat dig?

2009-10-15 @ 18:24:10
Postat av: Madde

Ja jag dricker en gång i veckan, men jag vet att det är dåligt och jag tycker alkohol är dåligt egentligen och det har jag hela tiden sagt.

De flesta som dricker vet att det är farligt, men det verkar som de flesta som röker inte vet om det trots alla varningstexter.

Jag dömer absolut inte rökare, bara rökare som nekar till farligheterna och absolut rökare som nekar till passivrökning och därför tycker att de har rätt att tända en cigg överallt.

Kan säga det så här istället.. Jag har emot allt som skadar andra! rök skadar andra och ibland skadar alkohol andra.. det har jag emot.

Men folk får fängelse om man gör något dumt av alkoholen så som misshandel och sånt. Fortfarande ett problem MEN folk försöker göra något åt det..

Cigg skiter alla i och där är det fortfarande lagligt att skada någon annans hälsa med rökning.. Det är ju direkt inte så att en rökare får fängelse för att man har gjort att någon annan får svårt att andas. Vilket är farligt!

Passiv rökning kan döda och det är fortfarande lagligt att döda andra på det sättet..

DEt är där många rökare inte kan förstå, många vet inte att de dödar andra på ett långsam sätt.

Därför jag bryr mig om rökningsfrågan för att folk glömmer faktiskt bort hur livsfarligt det är! Så om du vill veta mitt poäng med allt..

Jag vill att folk ska förstå faran dem utsätter andra i..

Om du vill veta mitt poäng i detta inlägg så var det just för att folk ska förstå att man kan inte jämföra fortman gör något dumt. Just alkohol tar folk upp för att känna folk inte vill inse deras eget problem vilket är dumt.

Har hållt på att försöka prata vett med många drogmissbrukare förut, då fick man alltid höra alkohol, misshandel och våldtäckt. Kändes som dem sa det bara för att det vill försvara sin sak även fast det är väldigt dumt.

Nu vet jag att det inte var därför du tog på alkoholen, kan tänka mig att du tog upp det för att försöka förstå hur jag tänkte ang cigg. Har jag rätt?

Men sen börja folk spåra ut.. Liksom jag ska kunna ha mina åsikter och rökning eller droger eller något annat och fortfarande kunna dricka något annan är alkoholfritt. För jag vet att den ända jag skadar med alkohol är mig själv!



Om du har missuppfattat mig vet jag faktiskt inte. Jag vet absolut inte om jag har missuppfattat dig, eller om du har missuppfattat mig, eller om vi båda missuppfattat varandra eller om ingen av oss har missuppfattat.. Det är något jag inte kan svara på..



Sen som sagt är det här en blogg också, där jag inte försöker vara allt för personlig. Hur jag skriver göra jag lite efter hur folk vill också, jag kan ändra mig rätt mycket efter hur statestik mätaren visar.

Därför tycker jag det är väldigt svårt att diskutera för jag måste blanda ihop mina bloggåsikter och mina personligaåsikter. Blir en blandning så det kan bli lätt missförstånd. Därför vill jag egentligen undvika diskussion på själva bloggen.

Så folk får välja själv hur dem ska ta mina inlägg.

2009-10-15 @ 19:37:20
URL: http://neens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0