Kärlek och pengar - vägen till lycka =)

Kom just hem från Letizia, hon och jag har suttit och käkat blåbärspaj som hon har bakat och druckit massa kaffe och självklart pratat en massa.
Största samtalsämnet ikväll var kärlek och pengar.
Vad tror ni man blir mest lyckligast utav? Jag tror man behöver båda för att kunna vara riktig lycklig. Så less på folk som säger att pengar inte gör en lycklig. Självklart behöver man inte ha en miljon i sparkapital för att vara lycklig, jag tror man behöver tillräckligt mycke pengar för att kunna känna sig trygg för att kunna vara lycklig.
Man är inte lycklig av att vakna upp i panikångest och inte veta hur man får mat på bordet under dagen.

Folk har sagt till mig, se det positiva och se vad du har. (Alex då) Självklart är jag jätte glad av att jag har han, men jag är ändå inte 100 % lycklig just för att jag inte har pengar.
Om jag bara hade lite skulle mitt liv vara perfekt, men jag kan inte säga att det är de nu bara för jag har kärlek.

Självklart vill jag inte ha det tvärtom heller, vill verkligen inte ha massa pengar och ingen kärlek i livet alls. Men varför ska man behöva välja?
Jag tror absolut att man behöver både kärlek och pengar för att vara lycklig och där ska man inte heller behöva välja..

Dessutom är det svårt att hålla kärleken i liv utan pengar också, alla speciella saker man vill göra med varandra kostar.
Att bryta en vardag tror jag är viktigt för ett fungerande förhållande, t.ex. ut och resa eller bara nått så enkelt som att ut och äta.
Allt man gör kostar pengar, man behöver pengar till precis allt egentligen.
Sen tror jag alla par som har det svårt ekonomiskt att det tär för förhållande, man blir grinigare och bråkar lättare.

Men men det här är vad jag tror det.
Jag behöver iaf kärlek och pengar =)

 

 

Lycka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0