Skillnad mellan fakta och personligt!

Nu har jag skrivet alldeles för mycket om mig själv här i bloggen och inte skrivet om några vettiga/intressanta saker. Kanske är för att jag inte haft tid att läsa tidningar/nät-tidningar och kollat på nyheter, vet inte om vad som händer och kan inte skriva min åsikt om det.
Eller är det så att jag blev less på kommentarer kanske? Man får ju direkt inte skit kommentarer av att man skriver " idag har jag....."
Men jag tycker egentligen om att få kommentarer och de spelar inge roll om folk om folk håller med eller inte. Men jag gillar inte där folk tror att det finns ett rätt eller fel, för jag skriver inte om saker där det finns rätt eller fel utan bara att folk tycker olika. Finns en stor skillnad där =)

Exempel:En fakta- I Sverige har ALLA pengar och alla tjänar minst 20000 i månaden. Där finns det rätt eller fel!
Men om man skriver något personligt.. Jag har testat denna diet och den var bäst för mig. Där kan folk säga nått liknade" Denna diet funkade inte för mig utan blablabla gjorde" inte i stil med detta "denna diet är något påhittat och funkar inte" 
Det är skillnad mellan fakta och personligt, vilket många har problem med att förstå.

=)


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Bli medlem på gratis1, du kan tävla om en mini-laptop :)



http://gratis1.nu/?ref=lenasvensson

2009-10-11 @ 19:17:14
URL: http://awesomedude.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-11 @ 21:09:12
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-11 @ 21:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0