Bästa med att vara arbetslös att man får bestämma sina dagar själv!

Jag kan ha alla mina veckodagar som jag själv vill, behöver inte ha koll på om det är tis eller en lör..Alla dagar går ut på samma sak, plugga och leta upp mail adresser till olika företag där jag vill jobba..
Fast jag kan erkänna att jag saknar att ha lite mer rutin, att jag får känna att nu har jag helg och nu får jag vila.
Behöver inte just vara lör och sön utan det kan lika gärna vara tis och ons. Bara att man känner att nu har jag rätt att koppla bort allt och bara vila.
Även fast jag brukar kunna ta någon "helg" dag när jag vill nu, när jag känner för det så blir det inte "okej" för andra.
Vissa människor tycker vissa saker är bara "okej" på helger (från fredag kväll tills sön) Men det är egentligen bara folk med typiska kontorstider( mån - fre 8-17 ) som har helg fre kväll till sön..
Flesta yngre folk jobbar oftast i affärer och sånt, de har helt andra helgdagar.. Så saker som är "okej" att göra vissa dagar är helt olika för alla personer.

Jag satt och diskutera det här med en vän för några dagar sen, vi diskutera folk som tycker det är konstigt att man dricker vin på en veckodag. Samtidigt kan dem här personerna sitta och supa sig helt okontrollerad på helger. Men det är tydligen okej just för att det är helg.
Jag tycker inte dagar spelar någon roll utan just hur man hanterar alkoholen, jag tycker dem som kan dricka nått glas på veckan om knappt blir berusad sköter alkohol mycke bättre än dem vinglar fram på krogen på en helg. =)


Men jag tycker det kan va härligt ibland att få bestämma när jag vill göra saker, att man gör saker när man känner för det istället för att dagar ska styra.

Igår så tog jag och Alex våran fredagsmyskväll en dag före, såg på lite filmer och åt lite godis. Så tar jag min plugg torsdag idag istället..=) skönt att kunna byta sådär..
Men fredags simningen blir ikväll iaf, så måste jag göra lite ärenden på stan idag också..=)


Kommentarer
Postat av: pär

simmar du vid östbergs? Är det bra där?



Dvs, är det mycket äckliga pensionärer som flagnar och bajsar ner bassängen?

2009-09-11 @ 14:40:28
Postat av: Madde

jajjamen på östberg simmar ja, tycker det är rätt okej..

Vet inte hur det brukar va där, börja med att simma där förra veckan..

Men då var det ingen över 30 där iaf, men hälften var under 7 också..=)

2009-09-11 @ 18:13:52
URL: http://neens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0