days of our lives

Min vanliga måndag morgon. Kikar på ett eller två avsnitt av Våra bästa år (days of our lives) och käkar frukost.
Sen blir det att kika genom mail om en arbetsgivare har haft tid att svarat på en ansökan, som vanligt har man 0nya i inkorgen.
Man bli less och går in på Ams för att kolla om ännu ett jobb har kommit in så man kan skicka en ny ansökan.

Nu tänkte jag göra ordning en Espresso och börja planera livet lite.
Planera dagen, planera veckan, planera halvåret med studier. Så det viktigaste, planera hur jag gör efter nyår.
Ska ju börja med en utbildning i januari som är ett halvår på distans.
Jag vill flytta redan efter nyår till någon stad där jag inte känner någon, så det blir lättare att bara satsa på studier ett tag. Alex vill vänta till våren, visst kan det vara skönt att vara färdigutbildad innan man flyttar men ändå.





Alla som känner mig vet att jag är helt tokig i serien Våra bästa år =)
Tycker den är så himla skön att kolla på, de har lyckats att blanda ihop vardags händelser med overkliga saker på ett bra sätt.
Verkligen mycket drama i serien, händer något hela tiden.
Det som är lite skönt också är att man kan känna igen sig i vissas problem där. Kollade på serien på sommarloven när man gick i skolan, då gick även mina favoritkaraktärer i skolan också och hade oftast samma problem som man själv hade.
Nu när man har växt upp har dem det också, så man har fortfarande samma problem som just dem hela tiden.
Förra året när jag blev gravid och fick beslutångest om jag skulle ta bort det eller inte, så blev även en av dem gravid och fick samma tankar.
Jag tog bort dem och fick ångest, så blev det för henne efter också. Kände igen mig så himla mycket i denna karaktär så det va lite läskigt.
Ända sen jag börja kolla på serien har jag alltid tyckt att jag varit lite smålik henne på sättet, skulle lätt kunnat ha passat i den rollen..=)

 

 

Skulle ju vara en dröm att få vara med i en liknade serie, verkligen ett dröm yrke..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0