En fredag kväll med Elin

Idag har jag umgåtts med Elin lite. Gick till henne i eftermiddags, vi drack lite espresso och prata lite. Efter vi suttit där ett tag gick vi iväg och simma på östbergsskolan. Vi var där rätt sent så vi fick bassängen för oss själva, sen blev det bastu =)
Sen blev det att vi drog hem till mig och drack te, gjorde te i espressomaskinen för första gången =)

Nu har Alex kommit hem. Tänkte ta en varmdusch, sätta på mig en av hans tröjor (Pojkväns tröjor är ett måste på hemmakvällar) sen blir det att fixa en god middag med honom och kika på en film =)

 

Elin får ju till espresso tusen gånger bättre än vad jag gör =)


Kommentarer
Postat av: pär

Hur gör ni Er espresso? Ser ju onekligen ut som en cappuccino:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Latte_art.jpg/250px-Latte_art.jpg

Espresso:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Espresso.jpg

2009-09-19 @ 09:28:38
Postat av: Madde

ja det är ju egentligen cappuccino..=) men allt kallas olika beroende på hur mycke mjölk man her i.. ibland cappuccino, ibland latte, ibland cafe aule (eller hur det stavas) finns flera flera stycken beroende på hur mycke procent mjölk och espressokaffe det är i..

Eftersom inte vi mäter upp mjölken varje gång och det blir olika så säger vi alltid vad kaffet heter.. Espresso =) (espresso med mjölk ) =)

2009-09-19 @ 11:42:05
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: pär

Jo. Men cappuccino är ju skummad mjölk och espresso, cafe au lait är kaffe med varm mjölk, och latte är en kaffe med skummad mjölk(50/50 tror jag).



Kärt barn har många namn :)

2009-09-19 @ 12:08:55
Postat av: Madde

jo det är sant det faktiskt..=)



Fast ja kallar allt som har med espresso kaffe att göra för espresso..=)

För då vet ja om jag bjuder på det och inte får till skummet (vilket händer 50% av gångerna) så har jag ju inte lovat någon speciell. :p

Lättast så ;)

2009-09-19 @ 12:36:35
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: pär

haha. Good thinking.

Vad har ni för espressomaskin?

2009-09-19 @ 14:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0