Svenskar och Piller

Vi har ont i huvudet (ta pillar)
Vi har muskel/led värk (ta piller)
Vi känner oss hängig (ta piller)
Vi mår dåligt, psykiska problem (ta piller)

Ja denna lista kan gå väldigt långt.

Varför tror vi att Alvedon och andra värktabletter kan bota precis allt, varför tar vi det åt precis allt egentligen?
JO jag vet, vi är uppväxt med det.. Vi är uppväxt att veta att Alvedon botar oss så därför käkar vi det så ofta!

Testade en spikmatta här om dagen. Visst kan jag säga att mitt ryggproblem inte gick bort.
Men då har jag testat den en gång också och värktabletter har jag ätit många många gånger, de har ju direkt inte blivit bättre utav det.
Så jag tänker verkligen prova spikmatta flera gånger faktiskt. För om man kan hitta något annat än piller så tycker ja det är jätte bra.

Jag kan verkligen inte förstå det här folket som klagat på spikmattor, visst kanske det inte funkat för dem. Men då kan dem proppa i sig massa kemiska saker och låta dem andra testa sig fram.

De som tycker spikmattor är någon "lur" sak som inte funkar, men vad är inte värktabletter då? Min erfarenhet är att värktabletter inte botar även fast det står på deras lilla förpackning att det faktiskt gör.

Samma sak kan jag säga om fastan. Ni som följt min blogg kanske förstår vad jag menar.
Där hitta jag en sak som kunde bota vissa saker, jag slappa att ta massa tabletter. Men folk kan verkligen inte förstå det.
Folk tycker piller är det bästa.

 


Men det jag vill säga.
Både spikmattor och fasta är inte något man är uppväxt med, folk har svårt att ta in nya saker faktiskt.
Piller är man uppväxt med så därför är det okej att ta piller mot minsta lilla problem.
När ska folk våga testa andra saker? testa något dem aldrig hört talas om? eller ska bara folk gå efter "mamma säger" hela sitt liv?
Själv vill jag resa världen runt och lära mig massa saker från olika kulturer och religioner, känner att jag vill lära mig själv och att inte ha något i hjärnan som man hörde från man var liten =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0