tror yttrandefrihetslagen är rätt mycke missförstådd

Nu har man haft sin lilla vanliga morgon rutin igen.
Jag och Alex gick och köpte frukost på affären, sen gick vi hem och körde ett styrkepass tillsammans. Efter passet blev det frukost till våra bästa år =)
Resten av dagen blir det jobb sök, bakning (bröd och äppelpaj)

Mår lite bättre idag, träna bort alla mina aggressioner :P Blev faktiskt tre styrkepass igår kväll för mig. Rätt härligt att träna när man är på dåligt humör ändå.



Jag har haft denna blogg nu i lite mindre än 3månader. Jag bloggar gärna om vardags saker i mitt liv, men helt plötsligt tror folk att dem vet något om mitt liv och kan säga vad som är korkat och smart av alla beslut jag tar.
Hur kan man avgöra det genom tre månaders blogg? Bara för jag skriver om vardags saker så betyder det inte att jag tar upp precis allt.
De mesta privata i mitt liv skulle jag aldrig ta upp på min blogg.

Blogga om igår att jag inte kan få tag på jobb, sen kom det fram till att jag haft ett jobb jag sluta med.
Jaha? jag är 22 år. Självklart har jag haft jobb!
Men jag har alltid haft samma slags jobb, 7 olika säljjobb faktiskt.
Jag anser att denna ålder ska man passa på att testa olika sorters arbete och inte stanna på första jobbet resten av livet.
Jag är en person som vill utvecklas hela tiden, vill nå närmare mina mål. Om jag skulle stanna på ett och samma jobb hela tiden kommer jag inte ett dugg närmare dit jag vill och jag utvecklas aldrig.
Finns folk som aldrig chansar för det dem vill och stanna för en trygghet på första jobbet efter gymnasiet ända tills deras pension.
Hur mycket har de utvecklas i sitt liv? Oftast brukar dem sluta bitter bara!!!

Fick en kommentar att det va korkad att sluta ett jobb för en chansning till en utbildning!
Nej det var inte korkat.. Det var smart, för även som arbetslös just nu är jag ett steg närmare dit jag vill! Har fixat massa kurser som inte ingår i utbildningen men som jag ändå vill ha för mina planer i mitt liv!

Så jag förstår inte att folk kan avgöra vad som är korkat/smart i mitt liv när jag ändas gett ut 3månaders av mitt liv och då är det inte ens det mest personliga!

 

 


 

En annan ska jag tänkt på när det gället blogg. Folk verkar tycka det är helt okej att säga precis vad man vill till en person bara för den har valt att skaffa blogg!

Har gått in på rätt många bloggar, både kändis bloggar och jätte små bloggar. Alla verkar få skit kommentarer om man bloggar om något någon annan inte står för. Men varför gör folk det inte lätt så och bara skiter i att läsa dens blogg, varför ska man försöka ändra?

Skulle ju vara skit tråkigt om alla blogga om samma sak och tyckte samma saker, roliga med blogg är att det finns så många olika.

 

Fick en fråga förut varför jag skaffa blogg om jag inte vill ha folk som har emot mig hela tiden? Haha när jag fick det börja jag alvarligt talat fundera rätt mycke om den här blogg världen. Har folk missförstått blogg?

För mig är blogg något för att skriva av sig tankar och funderingar och även som en dagbok. Jag skaffa blogg för att dem som vill kan följa med mitt liv när det kommer till arbete och studier. Skaffa inte blogg för att få höra massa skit iaf. Sen kan jag även meddela att kommentars fält ingår i blogg.se.

Tycker folk som går in och skriver skit till personer ute i bloggvärlden och sen tycker dem har rätt till det bara för dem skriver till en bloggare är rätt tragisk. De flesta sådana personer går in anonymt och kan bara mata på skit till en.  Folk med blogg är vanliga personer också!

 

När man går in på kändisbloggar som Blondinbella och Kenza får man ju läsa rätt mycket skit bland deras kommentarer, vad är det för slags människor som går i i folk blogg och matar på skit till en person dem inte ens känner? Folk som aldrig har fått någon bra uppfostran kanske?

 

Alvarligt! Bloggvärlden har börjat blivet rätt sjuk. Sen tror jag folk missförstått yttrandefrihetslagen rätt hårt faktiskt!

(så, blev lite tankar och åsikter idag också! =) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0