September marknaden

Kom nyss hem från september marknaden, var där med Alex och kika lite. Vi kom även hem med massa saker =)

Blir sugen på att skaffa två saker när jag går på en marknad, en bäbis och en hund ;P Ser faktiskt ganska mysigt ut när folk går omkring med en barnvagn och en vovve bredvid vagnen.
Fast nu när jag inte har barn så kan jag säga att jag hatar en del folk som går med barnvagn när det är mycket folk, dem har ingen respekt för andra.
Bara för man har en barnvagn betyder det inte att man har rätt att blockera hela vägen så folk inte kan gå förbi, vissa mammor verkar tro det. Flera gånger ett gäng med mammor stannar upp och pratar mitt bland folk massan, alla med varsin barnvagn. Slutar alltid med att alla får stanna upp och tränga sig runt, de stannar upp "trafiken" på folket som passerar genom ett område.


Mysigt med en marknad vid vattnet


Östersund kan vara fint ibland vid höst tid


Det bästa med Östersund är att man kan strunta totalt hur man ser ut. =) Folk bryr sig inte så mycket här, mjukisar är det vanligaste bland folk.
Går alltid osminkad här, förutom på krogen när lite brunkräm och mascara kommer på =)


Kavaj och stövlar funkar alltid till höst =)


Saker vi köpte på marknaden! =)

Torkad salami (vitlöks och chili) honung, tunnbröd, bakduk,
rivjärn och sicilleringsjärn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0