Många katters öden...Katthem

Igår var jag och Alex på katthemmet och kikat på katter och hur det funkar där. Är så otroligt många katter på det hemmet, förstår inte hur så många kan komma dit. Blir så jävla förbannad över hur folk kan totalt skita i sina djur och inte kunna ta ansvar.
Tror folk seriöst att katter inte har känslor eller att dem är nå jävla leksaker? Folk verkar skaffa katt för det är kul eller gulligt men sen kan de inte ta ansvar för dem ett dugg. Efter det blivit tråkigt eller att man hittat nå gulligare så kan man tydligen bara lämna bort katten.

Bara för det finns katthem kan man inte se det som en reservplats åt katten när man lessnat. Det finns begränsade platser där och dem som har hand om det får inte in några pengar direkt.
Som tur är finns det folk som driver sådana här organisationer från egen kassa, synd bara att folk utnyttjar det och lämnar sina katter där istället för att ta ansvar!


Vet ni hur många kattungar man såg där då? rätt många som kommer in med mammor. Har folk ens lämnat in, nej folk har lämnat kattmammor med deras ungar ute i en låda i diken, skog, is ja alla möjliga ställen.
Om man skaffar en honkatt som får va ute MÅSTE man väl räkna med att hon kan bli på smällen!!! När man ser alla katter i dem burarna där börjar man ju nästan grina, att så många bara i Östersund kan ha gjort så här på deras djur!

För ett tag sen var det någon som lämnat en låda med nyfödda kattungar mitt ute på isen mitt på vintern, hur fan kan folk få göra så?
Tycker Sverige ska införa större straff på alla som lämnar sina djur utan en trygghet! Här i Sverige är vi ju så duktiga på att införa flera års straff på någon som laddat ner något oskyldigt på nätet. Varför inte koncentrera oss på riktiga idioter, folk som gör att någon plågas vare sig det är djur eller människor!
Men det kanske är viktigare att Carola får mer pengar för sina skivor än att alla har det bra??

Sverige!! Inför hårdare straff mot riktiga idioter och spar fängelseplatsen som är till för piratgubbarna till dem istället!

 

 

Här är min lilla Ziina när hon var en liten missebäbis. För mig är det helt ofarbart att vissa människor kan lämna dem såna här söta krabater till ett plågsamt öde.

Visst kanske man inte kan ha kattungar alltid, men då ska man inte heller ha en honkatt som springer lös ute!

 

 


 

Till alla som tänkt skaffa katt, gå till katthemmet och kika. Kan verkligen förstå dem som inte vill ta vuxna katter utan vill ha en katt unge, men det kommer inte jätte små kattungar där också på bara några veckor.

 

Jag skulle aldrig själv ta en vuxen katt eller hund just nu även fast jag tycker dem verkligen förtjänar ett hem dem också.

Men när jag är i den här åldern och kommer skaffa barn inom ett par år så är det väldigt viktigt för mig att känna djuret sen den är liten så jag vet djurets erfarenhet till 100%, speciellt när dem kommer till barn och andra djur.

Skulle inte vara bra om man upptäckte att sitt djur inte funkar med barn så måste man lämna bort den igen, det kan dem omöjligt må bra utav.

 

Men när jag är gammal och mina barn flyttat hemifrån och huset känns helt tomt, då kommer jag att ta hand om jätte många katter som alla skiter i.

Kommer säkert bli en sån här crazycat lady haha :P


Kommentarer
Postat av: Sofia

Klart de är bra att de finns ställen som tar hand om övergivna katter men jag tycker inte katthemmet funkar som de ska.

Jag vet flera stycken som har erbjudit sej att hjälpa till men dom har inte tagit emot hjälpen sen går dom ut i tidningen och säger att dom behöver hjälp?!

Katterna sitter antingen två eller tre stycken i samma bur och man får bara välja en av katterna som sitter tre annars måste man ta båda, helt sjukt tycker jag!

Dom samlar katter och jag tror att dom har blivit lite blinda.

Men de är bra att nån tar hand om dom... men nån borde gå dit och ruska om dom lite för de funkar inte som de ska!.

2009-09-30 @ 16:08:25
Postat av: Madde

Jag tycker det funkar rätt bra där med tanke på att dem alldeles för många katter.

Om allt skulle ha funkat som det ska ska inte en ända katt behöva komma in där äns.

Sen att dem inte tar mot alla som vill hjälpa kan jag förstå med tanke på vilket ansvar man måste ta så vill de nog bara ha dem de litar på till 100% där. Men nu vet inte jag vilka du menar heller då som har erbjudit sig.. men men..



Vet inget om det att hur många katter man kan ta från samma bur, men jag vet att några katter där har växt upp tillsammans i en bur flera år så de har ju funnit trygghet med varandra. Dem kanske menar att dem borde inte säras?



2009-09-30 @ 17:29:17
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har varit där flera gånger och jag VET att saker inte sköts på ett bra sätt.

Men visst de ser bra ut till en början men efter ett tag märker man att saker inte står rätt till.

Orkar inte ta upp allt här men vi kan snacka om de någon dag.

2009-09-30 @ 18:06:22
Postat av: Madde

okej visst kan det vara så, det vet jag inte ett dugg om. Men jag tycker det fortfarande är synd att folk skiter i sina djur =(

2009-09-30 @ 18:17:54
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: Madde

föresten fia.. du som är intresserad utav djur och sånt, hundar i spanien och så.. Du borde starta en blogg som handlar om sånt tycker ja. =)

2009-09-30 @ 18:19:27
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: Sofia

ja fan de är riktigt jävla förjävligt med folk som inte tar sitt ansvar och tar hand om sina djur!

nja blogg är nog inte riktigt min grej:)

2009-10-01 @ 17:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0