Träningstips Axlar

Axlar är en av de viktigaste kroppsdelen att träna tycker jag. Man får bra hållning utav det, finns inget finare än människor med bra hållning =)

Ska ge ut tre tips om hur man kan träna axlar så dem blir fina..

(Vill bara säga det redan nu att jag inte står riktigt som man ska på korten, armarna är inte som dem ska vara. Men jag kommer ge ut beskrivning hur man ska hålla, bilderna är mest på ett ungefär.
Har väldigt dålig kamera just nu och det tar ett tag innan kortet blir, så det var väldigt jobbigt att stå still med handlar en bra stund för att ett kort skulle bli. Så därför orka jag inte hålla armarna precis still hela tiden)




Tips 1



Stå så, fast rakare. Sedan dra upp så hantlarna möter varandra, sen tillbaka. Upprepa det några gånger.


Tips 2


Den här är den bästa och jobbigaste träningssättet på axlar tycker jag då.
Ha armarna rakt ner med hantlarna och dra sakta upp (som på bilden) och sen ner igen. För helt nybörjare kan man starta framför sig själv och sen dra upp (som på bilden), är lite lättare.



Tips 3



Börja som på bilden, dra upp en liten bit och sen tillbaka. En sak man ska tänka på här är att dra upp med axlarna och inte armarna. Tänk på vart du tar styrkan ifrån.


Jag själv upprepar allt 12 gånger 2 om jag kör alla sätt.


För dem som inte tycker att dem har råd att träna.
Man behöver inte ett dyrt gym kort för att komma igång med träning. Man behöver inte ens köpa tränings saker bl.a. hantlar hem.
Ett tips om man tränar axlar är att fylla upp två stycken petflaskor med vatten och köra med dem, det funkar utmärkt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0