Tränings myter är inte alltid myter!

Har sagt det flera gånger och det är värt att sägas igen..

Inom träning så är vi alla olika och det finns inget rätt och fel hur man tränar sina kroppar!

Alla har olika mål med träning, alla har olika sorters kroppar, alla har olika bakgrund med träning.

Var in på blondinbellas blogg. Hon har ju börjat med olika träningsmyter på tisdagar. Den igår störde mig lite faktiskt, visst har hon en poäng som stämmer med den men att kalla det myt är helt fel eftersom det funkar för många personer.
Myten var att vi inte kan påverka hur vi ser ut efter träning, korta/långa muskler. Hon mena att man är född att se ut olika efter träning, att våra muskler är skapta på ett visst sätt.. Visst är det så.. MEN.. Vi kan faktiskt hitta sätt som kan forma muskler lite mer som vi vill se ut.
Enligt henne (eller det är en tränare som skriver det och inte direkt bella då)
Men ska vi tjejer våga ta mer vikter och inte va rädd att musklerna blir förstora. För det är ändå ingen idé att träna på annorlunda sätt som att ta mindre vikter flera gånger..
Men nu kan inte jag säga hur det funkar för precis alla.. men många kan styra hur man vill se ut genom olika vikter och hur många gånger man kör.. Så en myt. Nej, nej!!!

Jag har varit rätt bra på att ändra hur jag vill ha min kropp, för jag har lärt mig vad som funkar på mig och olika sätt jag ska träna för olika resultat.. Ingen tränare kan säga det till en utan man MÅSTE testa sig fram..

Jag har testat rätt många olika saker, och ett tag ville ja byta kropp stil som en annan går till frisören för att dem är less på frisyren..
Så olika sätt jag tränar så olika resultat.. Så tjejer, Lyssna inte på de som säger att ni ska göra på ett visst sätt om ni bli onöjd över resultatet.. Byt bara träning sätt! för man ska inte behöva tänka att det är ingen idé för jag är född att se ut på ett visst sätt... Hitta ett annan tränings sätt så kan man faktiskt göra skillnad..=)


Jag kan säga direkt att enligt denna tränares tips funkar inte för mig..
Jag bli inte nöjd över resultatet om jag går och tar extra vikter på ett gym. Jag kör själv ett program som är gjort av Nancy Kennedy och Bobby Strom. De har tränat upp många hollywoods kändisar inför filmer.
Där handlar det inte om att ta extra vikter utan att använda sin egen kroppsvikt..
Men det är en sak som funkar för mig och funkar inte för precis alla..

Så alla som skriver olika träningsmyter, de kanske är bara för det inte funkar för dem själv. Men det kan fortfarande funka för andra..
Alla måste lära sig att testa sig fram och hitta sitt eget sätt när det kommer till träning..=)

Jag kommer senare lägga ut lite olika träningsätt från dem jag kör efter för de som vill testa..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller fullständigt med dig Madde. Det finns heller inga rätt eller fel sätt att räkna matte, köra bil, uppfostra barn, landa ett flygplan etc, desarmera en bomb.



:)



Varma hälsningar Johan



2009-09-09 @ 11:05:45
Postat av: Madde

haha nä egentligen inte..=)

2009-09-09 @ 14:14:32
URL: http://neens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din rubrik.

"varning, alkohol tillför precis alal toxiner du någonsin har rensat ut" haha vart fan står det? =)



Ingen har sagt nått om det ^^.

Du vrider ju på allt alla skriver, hittar på saker som ingen har sagt.

Du försöker vara smart men ingen har ens sagt något om det.

2009-09-09 @ 16:01:44
Postat av: Madde

näe jag vet väl att ingen har sagt precis så.. men det verka som folk tyckte att det var onödigt att "svälta" sig själv i en vecka om man ändå skulle ta sig ett glas efter åt..

Sen överdriver jag det lite för att dumförklara folk.. eftersom det verkar som vissa tycker en fasta är onödigt om man dricker sen.. därför skrev ja på det sättet för att säga att det inte är onödigt..=)



För att få läsare kan man bara inte svara med att.. nej det är inte onödigt(punkt). låter verkligen tråkigt och ointressant.. roligare om man svara lite annorlunda och överdriver det lite..=)

Jag undrar själv vart jag skrivet i bloggen att jag försöker vara smart? =)

2009-09-09 @ 17:35:22
URL: http://neens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0